پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

دختران مشهدی در فینال عصر جدید | تمرینات «ستاره هشتم» در پارک ملت!

  • کد خبر: ۵۴۲۶۴
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
دختران مشهدی در فینال عصر جدید | تمرینات «ستاره هشتم» در پارک ملت!
حضور دختران مشهدی در نیمه‌نهایی بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی ایران باعث شده که خراسانی‌ها توجه ویژه‌ای به این برنامه داشته باشند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ به خودشان ایمان دارند و اعتقاد دارند در تاریک‌ترین شب‌هاست که روشن‌ترین ستاره‌ها دیده می‌شوند. بالاخره انتظار بزرگ‌ترین تیم ورزشی دختران ایران به سر رسید و قرار است روز جمعه، با اجرای حساس در مرحله نیمه‌نهایی بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی ایران یعنی «عصر جدید» بتوانند جواز حضور در فینال را کسب کنند.

دیروز، دختران شهرمان آخرین تمرینات خود را در پارک ملت مشهد انجام دادند و چمدان‌های خود را بستند تا امروز راهی تهران شوند و در همان روزی که بار‌ها خوابش را دیده بودند، این‌بار در واقعیت حاضر شوند و دوباره مثل ۸ ماه پیش، مردم را با اجرای دقیق و جذاب خود در برنامه پرطرف‌دار تلویزیونی عصر جدید میخکوب کنند. در این یکی‌دو هفته اخیر، مدیران شهری از شهردار گرفته تا اعضای شورای‌شهر نیز الحق برای آن‌ها کم نگذاشتند و با تماشای تمرینات آن‌ها از نزدیک به آن‌ها دلگرمی دادند، باشد که مردم مشهد نیز در این مرحله با آرای خود از آن‌ها حمایت کنند.

تعویق چندین‌ماهه رقابت‌ها

اوج‌گرفتن شرایط بحرانی شیوع بیماری در کشور، این رقابت‌ها را مثل مسابقات دیگر به تعویق انداخت. آخرین‌بار قرار بر این بود که آبان‌ماه، نیمه‌نهایی برگزار شود، اما آن‌هم تا به امروز به تعویق افتاد. این طولانی‌شدن فاصله بین ۲مرحله و مشخص‌نبودن زمان قطعی اجرای نیمه‌نهایی کار را برای این تیم ورزشی سخت کرده بود و احتمال می‌رفت تیم با فرسایشی‌شدن تمرینات دشوار و کم‌شدن انگیزه روبه‌رو شود؛ اما دختران شهر با اعتمادبه‌نفس و امید زیاد حالا در یک‌قدمی این اجرای دشوار هستند.

۵۰درصد کار با مردم است

برخلاف مراحل قبلی که این داوران بودند که سرنوشت شرکت‌کنندگان را مشخص می‌کردند، حالا مردم باید پشت تیم شهر خود قرار بگیرند و برترین‌ها با بالاترین آرای مردمی راهی فینال می‌شوند. در نتیجه حمایت مردم از دختران ستاره هشتم، مهم‌ترین قدم در این مرحله است. به‌همین‌خاطر شهرداری و شورای شهر مشهد پای کار آمده است و برخی چهره‌های هنری و ورزشی مشهد حمایت خود از این دختران پرتلاش را آغاز کرده‌اند.
 
شهرداری مشهد عکس تیم ستاره هشتم را در سطح شهر به نمایش گذاشته است تا همه بدانیم که در این رقابت، ما نیز سهیم هستیم و باید اینجا وارد میدان شویم. همان‌طور که سرپرست تیم می‌گوید،۵۰‌درصد اجرا روی صحنه است و ۵۰‌درصد دیگر رأی مردم. او می‌گوید سال قبل تیم «پسران خورشید» مشهد به این خاطر حذف شد که حمایت شهر را به‌عنوان حامی در کنار خود نداشت. وقتی می‌دانیم شهرمان پشت‌سر ماست، روی صحنه فقط به بهترین اجرا فکر می‌کنیم و نگران آرای مردمی نیستیم.

اجرایی با ریسک بالا و جذاب

دختران ورزشکار مشهدی قرار است روی صحنه بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی ایران، نمایشی اجرا کنند که تا‌به‌حال هیچ تیمی از دختران حتی در دنیا نیز به‌خاطر ریسک بالا آن را اجرا نکرده است. این بزرگ‌ترین تیم ورزشی است که نیمکت ذخیره هم ندارد؛ ۳۵ نفر از ۸ رشته ورزشی مختلف و از ۴ دهه با یکدیگر هم‌تیمی هستند، دخترانی از دهه‌های‌۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰. آتاناز یزدان‌دوست و ریحانه عطایی، کوچک‌ترین اعضای تیم هستند و در مقابل سودابه سبحانی، قهرمان دوومیدانی پیشکسوت این تیم محسوب می‌شود. در ۱۰ ثانیه ۱۰‌ورزشکار هم‌زمان باید نمایش داشته باشند و اگر فقط یکی از آن‌ها کم‌کاری کند یا بدنش کم بیاورد، آسیب‌هایی جدی به دیگر‌اعضای گروه وارد می‌شود.

رضا رودهی، سرپرست تیم ستاره هشتم، درباره اجرای نیمه‌نهایی این دختران و شانس صعود به مرحله بعد می‌گوید: همه‌چیز به خودشان و اجرا در روز نیمه‌نهایی بستگی دارد. برد و باخت، دو‌روی سکه است؛ اما با دید مثبت و موفقیت نگاه می‌کنیم. حرکاتی که قرار است اجرا کنند، توسط دختران در دنیا زده نشده است. شاید در برنامه‌های تلنت دنیا، آقایان این حرکات را انجام داده باشند؛ اما برای اولین‌بار دختران ستاره هشتم این نمایش را اجرا خواهند کرد.
 
حتی در عصر جدید هم این سطح از اجرا را ندیده‌ایم. ما ترکیبی از ۸ رشته هستیم، ملی‌پوش راگبی تا دوومیدانی و جودو و تنیس‌روی‌میز در ترکیب ما قرار دارند و این سناریوی ترکیبی کار ما را جذاب کرده و به‌همین‌خاطر هرگز نمی‌توان آن را با اجرا‌های گذشته در عصر جدید مقایسه کرد. به کاری که انجام می‌دهیم، افتخار می‌کنیم؛ زیرا دخترانی در این شهر وجود دارند که می‌توانند کاری جهانی کنند.

نگاهی به اولین اجرا در مرحله مقدماتی

دهم خرداد بود که اجرای متفاوت دختران قهرمان مشهدی در برنامه استعدادیابی، تمام نگاه‌ها را به‌سمت گروه «ستاره هشتم» جلب کرد؛ در مرحله نخست دختران ورزشکار مشهدی حدود ۷‌دقیقه برای تماشاچیان به نمایش پرداختند.
 
اجرای اول گروه ستارگان هشتم با نمایش طناب‌زنی حرفه‌ای آغاز شد و پس از آن ژیمناستیک‌کاران وارد صحنه شدند و با حرکات مهیج نمایشی و عبور از حلقه، تشویق حضار را به‌همراه داشتند. ابتکار جالب و جذاب ستاره‌های هشتم یک جلیقه زرد‌رنگ بود که با مهارت و حرکات خاص به تن خود می‌کردند که البته داستان خاصی پشت این لباس بود. کاپیتان تیم مشهدی‌ها درباره این جلیقه گفت «آن نماد پاکبانان و رفتگران است و می‌خواستیم با داشتن جلیقه آن‌ها در کارمان از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم و این اجرا را به آن‌ها تقدیم می‌کنیم».

در ادامه حرکات تالو با چهره کاملا جدی سارای هفت‌ساله نیز از جذابیت‌های دیگر نمایش آن‌ها بود و بعد از آن نمایش انعطاف‌پذیری و رزمی خاتمه‌بخش این اجرا بود؛ اجرایی که با دست‌های گرم و پرشور تماشاچیان همراه بود و به‌جز چراغ‌های سفیدی که همه داوران به این دختران تقدیم کردند، رؤیا نونهالی داور برنامه استعدادیابی تنهافرصت چراغ طلایی خود را به قهرمانان مشهدی اختصاص داد تا مستقیم جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرده و دختران با اشک و جیغ و خوش‌حالی صحنه را برای نمایش بهتر در نیمه‌نهایی ترک کنند.

همدل برای هدف مشترک

«یکی برای همه، همه برای ستاره هشتم» شعارشان در این مرحله است. آن‌ها می‌گویند تمام تلاششان برای موفقیت روی صحنه را به کار گرفته‌اند و حالا نگاه‌هایشان به مردم است. مونا محبتی، کاپیتان یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های دنیاست. متولد‌۸۱ است و از ۸ سال پیش طناب‌زنی را آغاز کرده و حالا یکی از حرفه‌ای‌ترین‌های رشته خودش محسوب می‌شود. از بزرگ‌تر‌شدن تیم در بین ۲ مرحله خبر می‌دهد و اینکه ورزشکارانی از طریق فراخوان به آن‌ها اضافه شده‌اند. او می‌گوید: براساس سناریوی جدید بچه‌های جدید اضافه شدند و تیم تکمیل شده است. نمایش جدید ما جذاب‌تر خواهد بود و بچه‌ها باتجربه‌تر شده‌اند. همه برای کسب موفقیت همدل هستیم و مردم نیز از ما حمایت کنند.

سودابه سبحانی متولد‌۶۸ که بزرگ‌ترین فرد گروه است، برای مرحله دوم به گروه پیوسته است. او می‌گوید: مدت طولانی است که تلاش می‌کنیم با‌وجود محدودیت‌های کرونایی خسته نشدیم و به‌سختی کنار هم قرار گرفتیم. ما تلاش خودمان را کردیم و حالا نوبت مردم عزیز است که در کنارمان باشند. بچه‌ها برای رسیدن به این مرحله خیلی زحمت کشیده‌اند.

محدثه حسینی جودوکار است و پس از مرحله اول به تیم اضافه شده است. شرایط او کمی سخت‌تر از دیگر‌هم‌تیمی‌هاست؛ زیرا از فریمان برای شرکت در تمرینات می‌آید. می‌گوید از ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر سرکار است و بعد از استراحتی نیم‌ساعته راهی مشهد می‌شود تا در کنار تیم باشد و دوباره ۱۰‌شب به شهرش برمی‌گردد. حسینی هم می‌گوید روحیه تیم بسیار بالاست و انگیزه زیادی برای صعود داریم.
کوچک‌ترین عضو گروه نیز با همان زبان کودکی و البته جدی خود می‌گوید خواهشمندم مردم حمایتمان کنند و ما را به مرحله نهایی ببرند.

عهدیه ایراندوست متولد‌۸۲ است و در رشته طناب‌زنی فعالیت می‌کند. او تأکید می‌کند: خداراشکر خوب پیش می‌رویم. اگر خدا بخواهد، می‌رویم که بترکانیم. این قضیه برایم مهم است و اولویت اول زندگی‌ام شده است؛ بنابراین با قدرت و تا آخر ادامه می‌دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->